Selasa, 30 Agustus 2011

CINTA SUCI ATAS DASAR CINTA ALLAH





CINTA SUCIKU UNTUKMU VINA


 * CINTA SUCI DAN HARAPAN DALAM HARI KEMENANGAN ( NUR AVI ) *


Bulan suci ramadhan telah usai..
Dan hari kemenangan telah tiba..
Gema takbir berkumandang membuat hati ini bergetar..

Ya Allah Ya Tuhanku..
Hanya kepadaMu hamba memohon..
Hanya kepadaMu hamba meminta..
Dan hanya kepadaMu hamba berserah diri..

Ya Allah, sudah beberapa bulan ini..
Hati hamba terasa tak tentram..
Resah dan gelisah selalu menghantui hamba..
Dimana nun jauh disana..
Ada seorang gadis yang telah membuat hambaMu ini jatuh cinta..
Cinta sebagai mana fitrah manusia..
Namun Ya Allah..
Hamba pastikan cinta hamba kepadanya murni karenaMu..
Yang hamba harapkan adalah dia menjadi kekasih hamba..
Untuk itu, hamba memohon padaMu Ya Allah..
Jadikanlah dia sebagai kekasih halal hamba..

Subhanaallah..
Hamba sangat mencintainya..
Dari bumi hingga ke langit hanya dia yang hamba sayangi..
Takkan ada gadis lain di hati hamba selain dia..

Wahai kekasihku..nan belahan jiwaku..
Dengarkanlah suara hati ini..
Aku cinta padamu..
Aku sayang padamu..
Aku rindu padamu..
Aku berharap padamu..
Aku berharap benang merah diantara kita berdua dapat menyatu..
Atas ridho Allah dan restu dari orang tua kita..

Duhai sayangku..
Cintaku kepadamu setinggi gunung..
Seluas samudra..
Dan sedalam lautan..
Hanya aku dan Tuhan yang tahu betapa besarnya cintaku kepadamu..

Ketahuilah sayang..
Hatiku ini bergetar bukan hanya melihat parasmu yang cantik nan anggun..
Namun juga melihat kebaikan hatimu yang suci..
Dan ketaqwaanmu kepada ilahi yang soleha..

Duhai pujaan hatiku..
Aku berharap kamu dapat mendengar segala isi hatiku..
Wahai angin, sampaikanlah salam sejuta sayang dan rinduku kepadanya..
Percayalah kasih, aku akan selalu menjagamu di bangun dan tidurmu..
Segala upaya akan aku lakukan untuk membahagiakanmu lahir dan bathin..

Duhai cintaku..
Aku berharap cinta kita akan bertasbih..
Dari sujud ke sujud diriku selalu memohon kepada Allah..
Memohon agar doa dan impianku dapat terwujud serta terkabul..
Ayat-ayat cinta kubaca dan kuresapi hingga kesanubariku..
Dan disetiap saat ku panjatkan doa untukmu sayang..

ViRa itulah singkatan dari seluruh namamu..
Dan syair ini kuciptkan hanya untukmu sayang..

Vin..
Kau cintaku..
Kau harga diriku..
Kau kebanggaanku..
Kau harapanku..
Kau bidadariku..
Kau sayang lahir dan bathinku..
kau salam rinduku..
Kau langit bumiku..
Dan ku harap engkau baik-baik saja sayangku..

Amin Ya Allah.


Karya : Dhany Muffrizal Aqsha Chaniago / Anemoi Gold Saint Leo ( Nur AVI ).
MARHABAN YA RAMADHAN